saraandthebooks.blogg.se

The master

Publicerad 2015-10-12 11:48:00 i Böcker, Rysk litteratur,

Hej!
 
Idag ska jag berätta lite om vad jag läser för ögonblicket!
 
Just nu håller jag på att ta mig igenom Mästaren och Margarita. Jag hoppade över hela förordet (förstår inte riktigt vitsen med förord alltså, eftersom 1. jag kanske inte brukar känna mig jättepigg på att läsa en analys av boken innan jag har läst boken 2. jag vill komma igång med själva boken så fort som möjligt) och sedan körde jag igång. I skrivande stund är jag på sidan 80, och jag är (ännu) inte frälst. Kanske har jag läst för mycket lättlästa böcker på sistone, men jag har hittills inte fastnat för den här boken. Möjligtvis beror det på författaren har ägnat ett antal sidor åt Pilatus och Jesus före korsfästelsen, och jag känner väl att det är en berättelse jag har hyfsad koll på.
 
Förhoppningsvis gör jag en helomvändning snart och börjar älska den här boken. Hoppas det, för det blir inte roligt att läsa fyrahundrafemtio sidor till annars!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela