saraandthebooks.blogg.se

Muumipeikko ja pyrstötähti

Publicerad 2015-10-09 18:16:00 i Barnböcker, Böcker, Finlandssvensk litteratur, Mumin, Tove Jansson,

God kväll och hyvää iltaa!
 
Nu har jag läst ut Muumipeikko ja pyrstötähti (Kometen kommer) som jag väl har nämnt ett flertal gånger här på bloggen. Jag började med den för länge sedan, men nu har jag tagit mig igenom den!
 
Jag har läst Kometen kommer på svenska tidigare, så handligen var kanske inte någon överraskning, men när jag befinner mig i ett okänt språkligt landskap är det en stor fördel att läsa böcker jag har läst tidigare. Det är också smart att läsa böcker som innehåller bilder, för då får jag vända blad lite oftare haha (och titta på fina bilder såklart!). 
 
Jag tycker ju mycket om att läsa Tove Jansson, och Muumipeikko ja pyrstötähti är inget undantag. Handlingen är lagom spännande, tempot är lugnt men det händer alltid något och bilderna är fina <3 Kanske att jag blir lite irriterad på Mumin och Snorkfröken ibland, men det kan jag ta. Den här boken rekommenderas till:
 
1) vuxna som vill läsa något lättläst med substans
2) alla barn
3) alla som gillar fina bilder
4) den som bara vill drömma sig bort en stund
5) den som har tänkt läsa något på ett språk som inte är ditt eget! Muminböckerna är jättebra för det ändamålet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela